METODA ANIMACJI SPOŁECZNOŚCI LOKALNYCH NA RZECZ DOBRA WSPÓLNEGO

| 81 Ogólnie ponad jedną czwartą członków wszystkich partnerstw stanowiły organizacje pozarządo- we, co świadczy o ich aktywności, alewdużej mierzewynika również z faktu, że organizacje stano- wią liczną grupę wśród beneficjentówprogramówPAFW. Dużą grupę wśród członkówpartnerstw stanowiły szkoły (prawie 19 proc.), co może wskazywać na ich duże zaangażowanie w życie spo- łeczności lokalnych. Podobnie duży udział wśród partnerówmieli lokalni przedsiębiorcy, co z jednej strony jest dowodemna ich otwarcie na potrzeby lokalnej społeczności, z drugiej – ich przydatności dla działań realizowanych przez partnerstwa (wsparcie usługowe, rzeczowe i finansowe). Czwar- tą liczną grupę wśród członków partnerstw stanowiły samorządy lokalne (prawie 14 proc.), które są gospodarzami na swoim terenie, więc ich udział w partnerstwach jest cenny i pożądany. Warto zauważyć, że faktyczny udział samorządów lokalnych w partnerstwach był większy, bo w części partnerstw uczestniczyły lokalne grupy działania, których członkami są m.in . samorządy. Rysunek 5: podmioty tworzące partnerstwa lokalne wprogramie „Lokalne Partnerstwa PAFW” Źródło: opracowanie własne. Na powyższym rysunku wymienione są podmioty, które najczęściej wchodzą w skład partnerstw lokalnych w podziale na trzy sektory. Lokalne media znalazły się w każdym z sektorów, gdyż ich właścicielami są zarówno samorządy lokalne, jak i organizacje pozarządowe oraz osoby prywatne. LIDERZY LOKALNI ORGANIZACJE POZARZĄDOWE LOKALNE MEDIA sektor obywatelski sektor prywatny sektor publiczny BIBLIOTEKI DOMY KULTURY LOKALNE MEDIA SAMORZĄD GMINY, POWIATU OŚRODKI POMOCY SPOŁECZNEJ SZKOŁY LOKALNE ORGANIZACJE PRZEDSIĘBIORCÓW LOKALNI PRZEDSIĘBIORCY LOKALNE MEDIA PARTNERSTWO LOKALNE

RkJQdWJsaXNoZXIy MTU4MDI=